Zpráva o Mistrově cestě po Evropě 2017

Mistr Xu Changwen každý rok tráví mnoho času v zahraničí, kde propaguje čínská bojová umění, čínská zdravotní cvičení a vyučuje Jižní styl Taijiquan. Na jeho cestě po Evropě ho v letošním roce doprovázeli dva nejlepší trenéři z Mistrovy internátní školy bojových umění Taizhou International Wenwu School. Wang Lizhu pochází z provincie Anhui a je hlavním trenérem v této škole, má na starost všech 40 místních trenérů a sám vede elitní tým školy. Jeho specialitou je opilý meč. Li Huaiyu pochází z provincie Henan a od malička trénoval a studoval bojová umění v Šaolinském chrámu. Dva roky trénoval týmy Wushu v Turecku. Trenér Li se zaměřuje zejména na severní tradiční styly, jméno si získal svou opičí pěstí a tyčí.

První zastávkou tohoto tříčlenného týmu byl Amsterdam v Nizozemí, kde po čtyři dny učili studenty z pobočky Nan Taijiquan Nederland, kteří trénují pod vedením Ramony Pietersma. Setkali se také se studenty v Haagu a dalších pobočkách. Z Amsterdamu poté odjeli do německého Berlínu, následoval Řím a na závěr si nechali Českou Republiku.

23. října jsem je vyzvedla na letišti Václava Havla, kam přilétli v 17:30. Ubytovali jsme se v hotelu nedaleko Václavského náměstí a po večeři jsme se prošli po historickém centru Prahy, které se jim velmi líbilo. Druhý den ráno jsme se vlakem 6:22 přesunuli do Olomouce na Fakultu tělesné kultury Univerzity Palackého. Zde se Mistr Xu setkal s proděkanem pro zahraniční vztahy a IT, panem docentem Martinem Kudláčkem a ředitelem Aplikačního centra BALUO, panem Martinem Sigmundem. V 10:00 jsme Mistra s jeho týmem pozvali na hodinu Tajči pro seniory na BALUU, během které Mistr představil teoretický základ Tajči a učil otevírací formu sestavy 66 forem. Po obědě jsem naší čínskou výpravu provedla centrem Olomouce a setkali jsme se také s panem docentem Uhrem, světoznámým sinologem a ředitelem Konfuciovo Institutu v Olomouci v letech 2007 – 2012. V 17 hodin jsme už seděli ve vlaku směr Brno, kde nás vyzvedli přátelé z Kung Fu Akademie Yulong v čele s panem Jiřím Hauskou a Janou Neřádovou. Ve středu dopoledne jsme si prošli střed města, moc se jim líbila Katedrála sv. Petra a Pavla a věž Staré radnice, odkud si mohli prohlédnout celé město jako na dlani. Seminář Jižního stylu Taijiquan jsme zahájili v 17:30 v Akademii Yulong a za 2,5 hodiny jsme se naučili otevírací formu a první část sestavy 66 forem. Na závěr nám Mistr ukázal základy tuishou. Ve čtvrtek jsem Mistra odvezla zpátky do Prahy na letiště, odkud odletěli do výchozího bodu jejich letošní návštěvy, do Amsterdamu, odkud se 27. října večer vrací do Číny.